Nawierzchnie Asfaltowe

NAWIERZCHNIE 06 Moduł technologiczny z elementami ESG rozpoczął prof. dr hab. inż. Jan Król z Politechniki Warszawskiej, omawiając kierunki rozwoju technologii drogowych w kontekście rosnących wymagań środowiskowych. Wskazał m.in., że zmiana świadomości na temat ochrony ekosystemów oraz nowe regulacje zmuszają branżę do wdrażania innowacyjnych rozwiązań ograniczających negatywny wpływ na środowisko. Kolejny prelegent, prof. dr hab. inż. Piotr Jaskuła z Politechniki Gdańskiej, zaprezentował założenia programu badawczego RID II, dotyczącego zagospodarowania destruktu asfaltowego z warstwy ścieralnej do nowej warstwy ścieralnej SMA. Wystąpienie wzbudziło duże zainteresowanie uczestników konferencji, gdyż ponowne wykorzystanie destruktu asfaltowego to bardzo efektywne rozwiązanie recyklingowe. W dyskusji na temat planów, potencjału i popytu w branży asfaltowej głos zabrali prezes zarządu Unimot Bitumen Marcin Opaliński oraz prezes zarządu Masfalt Grzegorz Lato. Poruszone zostały kwestie takie jak: dostęp do odpowiedniej jakości i ilości surowców (w tym kruszyw), zbilansowanie wielkości eksportu i importu, które pozwoli zabezpieczyć zapotrzebowanie na mieszanki mineralno-asfaltowe w Polsce, dostępne zaplecze logistyczne, a także model szybkich dostaw komponentów o ustandaryzowanej jakości. Pierwszą część spotkania zakończył członek zarządu spółki Polskie Porty Lotnicze Marcin Danił, który przedstawił program inwestycyjny PPL oraz omówił zasadność wykorzystania na lotniskach zarówno nawierzchni betonowych, jak i asfaltowych.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=