Nawierzchnie Asfaltowe

NAWIERZCHNIE 10 Regulacje wprowadzone przez rozporządzenie mogą prowadzić do wydłużenia czasu trwania inwestycji, wzrostu ich kosztów, a także mniejszego powtórnego wykorzystania części jeszcze przydatnych materiałów. Różne zasady kwalifikacji materiałów, określane przez poszczególnych zamawiających, spowodują, że średni czas oczekiwania na niezbędne zezwolenia będzie dłuższy. Niejasności interpretacyjne prowadzą także do konieczności wyboru pomiędzy rezygnacją z ponownego wykorzystania materiałów a występowaniem o dodatkowe zezwolenia na zagospodarowanie odpadów. Wątpliwości co do odczytywania przepisów zwiększą zapotrzebowanie na surowce i materiały, a także emisję dwutlenku węgla podczas transportu nowych materiałów i ilość odpadów przekazywanych na składowiska. Wszystkie te czynniki finalnie mogą wpłynąć na opóźnienia w realizacji inwestycji, spory pomiędzy wykonawcami a zamawiającymi, jak i wzrost cen ofert na inwestycje drogowe. Wyzwania techniczne Zagadnienia prawne to dopiero początek wyzwań, z jakim mierzą się przedsiębiorstwa zajmujące się budową dróg. Gospodarowanie destruktem wymaga stosowania różnych technologii, różniących się w zależności od rodzaju odpadów i etapu procesu zarządzania ich przetwarzaniem. Dodatkowo wszystkie działania podejmowane w ramach zarządzania destruktem powinny prowadzić do osiągnięcia założeń gospodarki o obiegu zamkniętym. Aspekty organizacyjne Skuteczne zarządzanie destruktem asfaltowym wymaga od przedsiębiorców stworzenia złożonego, wieloetapowego systemu. Musi on uwzględniać wiele procesów obejmujących zarówno zbieranie, jak i przetwarzanie odpadów. Schemat zagospodarowywania destruktu powinien opierać się na czterech kluczowych aspektach: 1. Zbieranie, magazynowanie i transport odpadów: segregacja odpadów, ich bezpieczne magazynowanie i transport do miejsc przetwarzania. 2. Ewidencja i monitoring: baza danych o odpadach (jakie zostały wytworzone bądź zebrane, gdzie są magazynowane i jak są przetwarzane) oraz odpowiednie raportowanie. 3. Zarządzanie recyklingiem: logistyka i kontrolowanie prac firm zajmujących się przetwarzaniem odpadów, organizowanie kampanii edukacyjnych na temat segregacji. 4. Współpraca międzysektorowa: połączone działania sektora prywatnego, publicznego i organizacji pozarządowych. Zapobieganie powstawaniu (w tym ponowne użycie) Przygotowanie do ponownego użycia Recykling Inne procesy odzysku Unieszkodliwienie odpadów DZIAŁNIA DOTYCZĄCE MATERIAŁU DZIAŁNIA DOTYCZĄCE ODPADU (PRZETWARZANIE) Schemat postępowania z odpadami

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=